Inwestycje rządowe wspierają rozwój Zachodniej Małopolski

Healthware i EVERSANA INTOUCH połączą się wkrótce, tworząc wiodącą na skalę globalną sieć agencji z wieloma prestiżowymi nagrodami. Przez lata wspólna działalność obu spółek już przyniosła wiele sukcesów i teraz powstanie jeszcze lepszy produkt.

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało dziś o zakończeniu modernizacji linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Ponadto trwa budowa drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Oświęcim – Bielsko-Biała, co jest ważnym wydarzeniem dla Małopolski Zachodniej. 11 października 2023 r. o tych inwestycjach mówili minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz europoseł, b. premier Beata Szydło.

Rząd dotrzymuje swoich obietnic. Ostatnio zmodernizowano infrastrukturę kolejową między Trzebinią a Czechowicami-Dziedzicami, w tym stację Oświęcim. Dzięki tym działaniom podróżowanie koleją stało się sprawniejsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne pasażerom. Wszyscy mamy szansę skorzystać z tego sukcesu, ponieważ takich stacji jak Oświęcim jest w skali kraju kilkaset. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewnia, że dążymy do celu, którym jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna kolej w Polsce.

Dzięki modernizacji linii kolejowej nr 93, PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły niemal 1 mld zł, częściowo ze środków Unii Europejskiej.

Na trasie Trzebinia – Oświęcim, długości ok. 20 km, zmodernizowano sieć trakcyjną oraz wyremontowano i przebudowano 32 obiekty drogowe, w tym 22 wiadukty, 6 przepustów, 3 mosty i 1 ścianę oporową. Ponadto zmodernizowano dwie stacje: Chrzanów i Chełmek oraz dwa przystanki: Chrzanów Śródmieście i Gorzów Chrzanowski.

Po przeprowadzonych pracach udało się uzyskać zwiększenie maksymalnej prędkości pociągów na linii kolejowej, która teraz wynosi aż 120 km/h, co skróciło czas przejazdu między Trzebinią a Oświęcimiem o 11 minut.

Inwestycja na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice zakładała przebudowę 25 km linii kolejowej wraz z siecią trakcyjną oraz 106 rozjazdów. Ponadto zmodernizowano 2 stacje, 4 przystanki, a także 44 obiekty, w tym 7 wiaduktów, 26 przepustów, 11 mostów, a także 16 przejazdów kolejowo-drogowych.

27 lipca 2023 r. przyniósł podróżnym w Oświęcimiu prawdziwe udogodnienie – otwarcie zmodernizowanej stacji. Na 3 peronach pojawiły się wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie, a zastąpienie starej kładki torami nowym przejściem podziemnym długości 133 m, zdecydowanie poprawiło komfort podróży.

Rząd podjął decyzję w 2017 r., aby zrealizować budowę drogi ekspresowej S1 między Bielskiem-Białą a Mysłowicami. Inwestycja ta stanowi istotny element w budowie spójnego układu komunikacyjnego w Polsce. Obecnie mamy już 5000 km dróg szybkiego ruchu, a celem jest dojście do 9000 km. Droga S1 ma być ważnym krokiem na tej drodze do osiągnięcia tego celu.

Beata Szydło, obecny premier, i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk nadały temu projektowi nowy impuls, poprzez rozszerzenie zakresu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Dzięki temu na pograniczu woj. małopolskiego i śląskiego powstaje budowa drogi S1.

Realizacja odcinków trasy S1 łączącej Bielsko-Białą i Mysłowice, o łącznej długości 40 km, przebiega zgodnie z planem. Wartość zadania wynosi ponad 2,3 mld zł, a całość ma zostać ukończona do 2025 roku.

Nie tylko to. Inwestorzy pracują obecnie nad budową odcinków drogi ekspresowej S1 łączących autostradę A4 z lotniskiem Katowice-Pyrzowice, autostradą A1 oraz obwodnicą Węgierskiej Górki.

Aby zapewnić wierność treści oryginalnego komunikatu, PAP SA publikuje go bez jakichkolwiek zmian. Nadawca jest odpowiedzialny za jego treść w myśl przepisów ustawy prawo prasowe, zgodnie z art. 42 ust. 2.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version